28 november 2021
herba life

Tips voor de ideale work-out

Work-out’s zijn er in veel verschillende vormen. Of je nu naar de sportschool gaat of thuis zelf sport, het is vooral belangrijk dat je een sport doet waar je plezier in hebt. Als je een sport doet waar je plezier in hebt, houd je het namelijk langer vol. Dus wat een ideale work-out kan zijn, is per persoon verschillend. In dit artikel gaan we in op een algemene work-out die ideaal is voor meerdere mensen.

herba life

Cardio en krachttraining

Het is in een work-out ideaal om een combinatie van zowel cardio als kracht oefeningen in te bouwen. Het voordeel hiervan is, dat als je meer kracht op hebt gebouwd je zowel de cardio oefeningen beter vol kan houden, als dat je minder snel blessures oploopt.

Goede vormen van een cardio training zijn onder andere: (hard)lopen, fietsen of bijvoorbeeld touwtje springen. De intensiteit waarop de cardio training gedaan moet worden is per persoon verschillend. Intensiteit van een cardio training kan vaak goed bepaald worden door middel van het gebruik van een hartslag meter. Je kan een grove schatting maken van je maximale hartslag door 220 min je leeftijd te nemen. Als je op 70 tot 80% hiervan traint zit je in de cardio zone.

Spierkracht training is altijd een goede vorm van training om toe te voegen aan je cardio training. Je kan deze training doen als warming-up, of op de dagen die tussen de cardio training zitten. Goede oefeningen zijn bijvoorbeeld het maken van squats, lunges, verschillende core oefeningen voor de houding of opdrukken. Op internet zijn veel verschillende kracht oefeningen te vinden met filmpjes zodat je de goede uitvoering kunt doen.

 

Eiwitten aanvullen

Wat ook belangrijk is bij het doen van kracht training is het aanvullen van eiwitten. Deze worden hierbij namelijk veel verbruikt. Je kan dit bijvoorbeeld doen in de vorm van het nemen van een herba life shake. Of je kan meer voedingsmiddelen eten met eiwitten zoals bijvoorbeeld kwark, kip of eieren. Of je nu voor een herba life shake gaat of andere voeding, een goed uitgevoerde work-out is altijd goed voor je gezondheid.