Fysiotherapie

Fysiotherapie voor beter bewegen

Bij fysiotherapie worden lichamelijke behandelmethoden toegepast om beter te kunnen bewegen. Een fysiotherapeut kan je bijvoorbeeld verlossen van pijn in schouder, rugklachten of helpen bij het herstelproces van sportblessures.

Je voelt een knoop in je kuit of je hebt een pijnlijk schouderblad. Je pols doet pijn door het vele thuiswerken achter de computer. Je wilt eigenlijk wel fysiotherapie, maar een afspraak maken komt er niet van.

Het negeren van deze klachten kan grote gevolgen hebben. En waarom zou je nog langer rondlopen met pijn die een fysiotherapeut kan verhelpen? Wil je weten of de fysiotherapie vergoed wordt, neem dan contact op met je eigen zorgverzekeraar.

Drie redenen waarom je naar fysiotherapie moet

1. Je past je bewegingen aan

Je voelt pijn, maar er is nog prima mee te leven. Althans dat denk je. Je past je bewegingen, bewust of onbewust aan, zodat je minder pijn voelt. Dit kan grote gevolgen hebben op de rest van je lichaam.

Als je bijvoorbeeld pijn hebt in je kuit hebt, ontlast je dit been. Althans je denkt dat de pijn door je onderbeen komt. Dit hoeft helemaal niet zo te zijn. De pijn in kuit kan heel goed veroorzaakt worden door je onderrug. Uiteindelijk ga je scheeflopen om je kuit te ontlasten en krijg je daardoor bijvoorbeeld pijn aan je heup.

Dit wil je natuurlijk niet. Ga daarom op tijd naar een goede fysiotherapie praktijk. De fysiotherapeut kan de oorzaak van de pijn traceren en hiervoor een behandelplan opstellen. Hiermee ben je sneller van de pijn verlost en het voorkomt eventuele andere klachten.

2. Ter voorkoming van sportblessures

Het is eindelijk zover, je gaat je voorbereiden op de marathon die je in volgend jaar wilt uitlopen. Je wilt gedurende je trainingsprogramma geen blessures krijgen. Om je lichaam voor te bereiden op een zware belasting stel je een programma op.

Je lichaam is echter niet gewend aan deze zware belasting, waardoor een blessure op de loer ligt. Je weefsel kan worden afgebroken en snel in pijn veranderen.

Fysiotherapie kan je helpen bij voorkoming van sportblessures. Een fysiotherapeut kan de zwakke delen in jouw bewegingsketen traceren en deze verbeteren voordat er een blessure optreedt. Met behulp van prehab fysiotherapie, zoals personal training Den Helder, loop jij straks een strakke tijd in de marathon.

3. Je lichaam herstel niet snel

Je hebt spierpijn omdat je na een lange tijd rust weer voor het eerst bent gaan hardlopen. Of je voelt je spieren na de eerste dag skiën in de Zwitserse Alpen. Dit is heel normaal, deze pijn verdwijnt vanzelf na een paar dagen. Gebruik een kniebrace voor skien. Verder is er niets aan de hand.

Echter als je pijn of beursheid voelt na een activiteit die je dagelijks doet is pijn hebben niet normaal. Daarnaast is het ook niet goed als je een week nodig hebt om te herstellen van de pijn. Er is iets mis met je spieren, de aanhechting, band of gewricht. Maak een afspraak bij jouw fysiotherapie praktijk.

Ga op tijd naar fysiotherapie

Loop niet te lang door met pijnklachten. Weet wanneer je naar de fysiotherapie moet. Of je nu naar een fysiotherapeut in Amsterdam of Rotterdam gaat of naar de fysiotherapie Suri in Den Helder. Neem zo snel mogelijk contact op met de fysiotherapie praktijk bij jou in de buurt. Maak een afspraak en verlos jezelf van de pijn.

Laat je behandelen en begeleiden door gedreven en deskundige fysiotherapeuten. Loop niet langer door met pijnklachten. Jouw welzijn staat centraal.