Fitnessdoelen behalen: tips

Elk jaar is het wel een voornemen om te werken aan je gezondheid en om fit te worden, oftewel hard gaan in de sportschool. Echter, zijn we het al gauw zat na een aantal maanden en raken we gedemotiveerd en beland je in een vicieuze cirkel. Wil je tips zodat je het wel gewoon volhoud om je mentaal en fysiek gezond te voelen? Lees dan hieronder verder voor een aantal tips om een start te maken.

Doelen stellen

Voordat je een begin maakt is het belangrijk om te weten wat je uiteindelijke doelen zijn. Zo kan het zijn dat je sterker wilt worden, of je conditie wilt verbeteren. Echter, kan het ook zo zijn dat je wilt afvallen of omdat je het doet zodat je mentaal ook gezond blijft en het gaan naar de sportschool ziet als een moment voor jezelf.

Zodra je dit allemaal op een rijtje hebt gezet, kun je verdere stappen ondernemen zoals een bezoek brengen naar de sportschool.

Inspiratie opdoen

Als je een beginner bent, is het zeer moeilijk om zelf een begin te maken met een training. Wat werkt het best voor jou? Wat ga je leuk vinden of vind je leuk? Een manier om hieruit te komen is door hulp te vragen aan een trainer in de sportschool. Tegenwoordig kun je gebruik maken van gratis intake gesprekken waar dit allemaal wordt besproken en je vervolgens wordt begeleidt zodat je een begin kunt maken.

Echter hoef je hiervoor niet per se naar de sportschool te gaan, omdat je tegenwoordig ook genoeg voorwerpen kunt aanschaffen om thuis zelf aan de slag te gaan. Zo kun je bijvoorbeeld gewichten aanschaffen, resistance bands, maar ook apparatuur voor een home gym. Mocht je bijvoorbeeld in het zuidwesten van het land wonen? Dan kun je ook terecht bij een fitwinkel in Zeeland.Hier kun je crosstrainer in Zeeland aanschaffen, maar ook ander apparatuur die je kunt installeren en zo langzamerhand je eigen gym in huis kunt gereedmaken.

Voeding

Wat veel mensen denken is dat je alleen fit wordt en blijft door goed en voldoende te bewegen of je lichaam kapot te zweten in de sportschool. Echter, is dit niet correct. Het is zeer belangrijk om een 70-30 of zelfs 80-20% balans te houden in je routine. Dit houdt in dat je of voor 70% of voor 80% moet letten op je voeding en voor 30% of 20% op de hoeveelheid beweging.