28 november 2021

Fitness Routine: 5 apparaten om een thuisgym te creëren

Overal op het internet geven influencers en fitness coaches tips over hoe je je workout routine kunt aanpassen om thuis te doen – inclusief het vervangen van apparatuur. Maar sommige mensen kunnen zich niet aanpassen aan de nieuwigheid of geven de voorkeur aan lichaamsbeweging met behulp van apparatuur.

Behalve dat het belangrijk is voor de immuniteit, brengt actief blijven voordelen met zich mee voor de verbetering van de stemming, het humeur, gewichtsverlies en de cardiovasculaire gezondheid. Voor degenen die nog steeds geen lichaamsoefeningen in hun routine kunnen opnemen wegens gebrek aan apparatuur, zie een lijst van de beste accessoires om in te investeren:

1. Verstelbare dumbbells
Je hoeft alleen maar de ringen van de band toe te voegen of los te laten om het gewicht aan te passen, zodat je verschillende oefeningen kunt uitvoeren met de juiste belasting voor elke oefening. Biceps-, triceps- en schouderoefeningen kunnen met dit veelzijdige toestel worden uitgevoerd.

2. Gymbal
Perfect om het evenwicht te trainen en verschillende oefeningen te doen die het hele lichaam trainen, vooral de buikspieren. De gymnastiekbal is een goede investering voor wie thuis wil trainen.

3. Halterschijven en steunstangen
De halterschijf is een goede optie voor wie spierdefinitie wil, of gewichtsverlies. Het is een materiaal dat ook bevorderlijk is voor de uitvoering van verschillende oefeningen die alle spieren van het lichaam trainen. Het is een van de fundamentele uitrustingen voor wie thuis wil trainen.

4. Jumping fitness trampoline
Een van de beste toestellen om op een leuke manier aerobic te doen, gewicht te verliezen en jouw benen en buik te verstevigen. De trampoline biedt dynamische oefeningen met muziek of kan worden gebruikt in functionele circuits. 

5. Verlengband
Een van de grote moeilijkheden bij thuis trainen is het stimuleren van de rugspieren. En het is in deze context dat de verlenging band de best mogelijke aankoop is, aangezien hij verschillende oefeningen voor de regio mogelijk maakt. Bovendien kan het ook dienen om te rekken.

Organiseer jouw ruimte
Het ideaal is een ruimte te hebben voor circulatie/beweging, zodat de andere voorwerpen in de omgeving jouw trainingen niet in de weg staan. Daarom kunnen buitenruimten het gemakkelijker maken, maar niets belet je een plaats binnen het huis te gebruiken waar je het kunt organiseren.

Begin met de basis
Als je met jouw sportschool wilt beginnen, begin dan met kleine activiteiten en met functionele workouts waarvoor eenvoudigere apparatuur nodig is die het hele lichaam bewerkt. Het is essentieel om met de basis te beginnen om te zien of je zich aan de methode zult aanpassen en of het grotere investeringen waard is.

Discipline
Het voordeel van een thuis gymnastiek is dat je jouw training routine kunt organiseren naar gelang van de beschikbare tijd, maar het vergt veel discipline om het voor je opgestelde trainingsplan correct uit te voeren.