Veel mensen willen een doel bereiken door middel van shakes. Ze willen er spiermassa mee opbouwen of er een strak lijf door krijgen. De valkuil zit hem in dat mensen zichzelf verliezen in het middeltje. Heiligt het doel de middelen? Word je op een gezonde manier fit? Bereik je wat je wilt bereiken op een gezonde manier? Shakes kunnen je helpen je doelen te verwezenlijken. Maar pas op, je dagelijkse voeding moet gebaseerd zijn op voeding. Shakes kun je gebruiken om je dagelijkse voeding mee aan te vullen. In dit artikel ga ik in op enkele shakes en hoe je deze het beste kunt opnemen in je dagelijkse voedingspatroon.

De eiwitshake

Deze shake wordt veel gebruikt door krachtsporters. Krachtsporters hebben meer eiwitten nodig om hun spieren te laten herstellen. Tijdens het sporten breng je als het ware minuscule scheurtjes toe aan de spieren. Met voeding en rust kun je dit weer optimaal herstellen. Eiwitten zijn de bouwstenen van je lichaam. Genoeg eiwitten en een (licht) calorieoverschot zorgen ervoor dat je de mogelijkheid om de aangetaste spieren optimaal te laten herstellen. Doe je dit over een langere periode? Dan zul je resultaat zien! 

Shakes kunnen je helpen om gemakkelijk je dagelijkse eiwitten te halen. Naast shakes kun je in vlees, zuivel, noten en verschillende groenten ook kwalitatief goede eiwitten vinden. Het is belangrijk om je eiwitten uit verschillende bronnen te halen.

Gebalanceerde shake

Op zoek naar een shake die niet alleen uit eiwitten bestaat? De herbalife shake van Bodyupgrading is een uitgebalanceerde shake met de benodigde voedingsstoffen die gelijk staat aan bijvoorbeeld een gebalanceerde lunch.

Afslank shakes

Veel (online) bedrijven verkopen ‘fatburners’ of ‘afslankshakes’. Ze beloven dat het metabolisme verhoogt, wordt door plantaardige extracten, door cafeïne of door andere stoffen. Staar je hier echter niet blind op, zonder een calorietekort is het in principe niet mogelijk om af te vallen. Deze supplementen kunnen helpen, maar zijn niet leidend. Gebruik deze producten dus eventueel als toevoeging, maar niet als een heilig middel.

Weight Gainers

In de fitnessindustrie wordt ook veel gerept over weight gainers. Hier zou je gemakkelijk mee in massa kunnen aankomen. Hard sporten en gemakkelijk veel calorieën binnen krijgen. Vergeet echter niet dat je lichaam een deel gebruikt om spiermassa aan te maken en dat onvermijdelijk een deel in je vetopslag belandt. Aan te raden valt om voor een langere tijd een klein calorieoverschot van 300 calorieën te hanteren.

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *