activity tracker

4 redenen om een activity tracker te kopen

In de sportschool zie je ze overal: de activity trackers. Op de loopband. Bij de gewichten. In de roeimachine. Het apparaat heeft de sportwereld compleet overgenomen. Is er sprake van een rage of is de activity tracker het begin van iets moois? Wij weten het zeker: dit verhaal is nog lang niet over. In deze blog vertellen wij je meer over de voordelen van deze handige gadget. 

1. Je hebt het altijd bij de hand

Enthousiast stap je op een vrije ochtend buiten de deur. Onderweg naar de supermarkt of gewoon even lekker naar de sportschool. Je bent al halverwege, wanneer je het ontdekt: je bent jouw smartphone vergeten. Weg, progress… Weg, betrouwbare statistieken. Het grote voordeel van een activity tracker is dat je deze gadget altijd bij de hand hebt. Je draagt het namelijk rondom je pols, waardoor je het nooit vergeet. Zo heb je altijd inzage.

2. Je krijgt een betrouwbaarder beeld

De serieuze sporter maakt vaak gebruik van één of meerdere health apps. Deze simpele applicaties heeft hij of zij vaak op de mobiele telefoon geïnstalleerd. Hierboven stelden wij al dat je deze wel eens kunt vergeten. Maar dat niet alleen! De activity tracker schetst ook een veel nauwkeuriger beeld. Omdat de software speciaal voor dit doel is ontworpen, weet deze gadget de verbrande calorieën en de hartslag veel beter op waarde te schatten. Hierdoor krijg je een veel beter beeld van jouw gezondheid en vooruitgang.

3. Je gaat meer bewegen

Uit onderzoek blijkt dat mensen met een activity tracker meer gaan bewegen. Ruim 95% besluit actiever te gaan sporten. De redenen daarvoor zijn vooral psychologisch van aard. Allereerst heb je voor het apparaat betaald. Niet sporten zou betekenen dat je dit geld hebt verspild. Daarnaast sturen veel activity trackers positieve berichten bij het halen van doelen. Daarentegen zullen teleurstellende cijfers je wederom aansporen tot meer sporten. Een prima manier om jezelf te motiveren, dus! 

4. Je gaat gezonder eten

De activity tracker motiveert je in de eerste plaats om meer te bewegen. Een indirect, positief effect is het feit dat het voedingspatroon mee verandert. Immers, waarom zou je sporten als je – door slechte voeding – geen resultaten zou zien? Door betere keuzes te maken, zullen gebruikers hun doelen sneller bereiken. En het voelt nog goed ook! 

Geef een reactie